Brownie

Brownie to, istne czekoladowe szaleństwo. Nic nie poprawia humoru tak skutecznie, jak brownie. Dzięki gorzkiej czekoladzie z dużą zawartością kakao jest prawdziwą rozkoszą dla zmysłów. Koniecznie podawane na ciepło z gałką lodów waniliowych. Jest niesamowicie proste w wykonaniu i zawsze się udaje :) Przepis zaczerpnięty ze strony Kwestia Smaku.



Składniki:

  • 200 g gorzkiej czekolady min. 70%
  • 200 g masła
  • 3 jajka
  • 230 g cukru
  • 160 g mąki
  • 1/2 łyżeczki aromatu wanilinowego
  • szczypta soli

Dodatkowo:

  • cukier puder
  • lody wanilinowe

Czekoladę razem z masłem rozpuścić w kąpieli wodnej. Co jakiś czas delikatnie zamieszać, aby składniki dobrze się połączyły. Odstawić do przestygnięcia.

Jajka z cukrem i aromatem wanilinowym ubić na jasną puszystą pianę. Następnie delikatnie połączyć z przestudzoną masą czekoladową. Dodać przesianą mąkę oraz sól. Wszystkie składniki delikatnie połączyć- można użyć miksera na najniższych obrotach.

Ciasto przełożyć do formy (20 x 20 cm) wyłożonej papierem do pieczenia i piec w temperaturze 170°C przez 30- 40 minut.

Można podawać na ciepło z gałką lodów wanilinowych.


Smacznego!





2 komentarze:

  1. Ładnie wygląda to ciasto na zdjęciach i widać, że urosło obficie więc na pewno jest smaczne. Ja najchętniej brownie wykonuję z porad od https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ i jestem przekonana że odpowiednia ilość i jakość czekolady ma ogromne znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno sprawdzę niedługo sprawdzę ten przepis. Do świąt jeszcze trochę czasu jest, a ja już wolałam nie czekać i sprawiłam sobie nowy komplet sztućców do serwowania ciast https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce. Teraz przeszukuję internet, aby znaleźć jakieś fajne pomysły na ciasta, które mogłabym podać moim gościom przy świątecznym stole. Z pewnością te będzie jednym z nich :).

      Usuń