Czekoladowe trufle w owocowym pudrze

Jedne z najlepszy trufli jakie jadłam i pierwsze, które zrobiłam sama ;) Bardzo zaintrygował mnie ich różowy kolor, jednak zanim się za nie zabrałam, musiałam się upewnić, że będę miała z czego zrobić owocowy puder. Na szczęście dość łatwo trafiłam na granole z liofilizowanymi owocami. Owoce zmieliłam w młynku do kawy, który ostatnio służy mi wyłącznie do robienia cukru pudru ;)

Trufle są intensywnie czekoladowe, a lekko kwaskowy puder nadaje im świeżości i wyjątkowego smaku.




Składniki na trufle:
  • 150 g gorzkiej czekolady 70% (ja użyłam jedynie gorzkiej czekolady w ilości 200 g)
  • 50 g mlecznej czekolady
  • 100 g serka mascarpone, w temperaturze pokojowej
  • 1 łyżka wódki lub likieru owocowego (użyłam likieru tiramisu)
  • cukier puder z liofilizowanych owoców


Cukier puder z liofilizowanych owoców:
  • 4 łyżki liofilizowanych owoców - truskawek i malin
  • 4 łyżki cukru pudru


Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, lekko przestudzić.

Serek mascarpone zmiksować z likierem. Partiami dodawać roztopioną czekoladę, cały czas miksując, do połączenia.

Powstałą masę czekoladową schłodzić w lodówce do momentu, aż będzie na tyle gęsta i twarda, że będzie z niej można formować trufle.

Owoce włożyć do młynka, zmielić do momentu uzyskania pudru. Dodać cukier puder, wymieszać, krótko zmielić.

Schłodzoną masę czekoladową wyjąć z lodówki. Nabierać łyżką, formować trufle. Odłożyć do lodówki do schłodzenia. Obtaczać w owocowym cukrze pudrze.


Smacznego!






Przepis Moje Wypieki

0 komentarze:

Prześlij komentarz