Tort tiramisu

Czas na obiecany tort tiramisu. Ponieważ tiramisu to, jeden z ulubionych deserów mojego męża, na urodziny przygotowałam go w postaci tortu. W niedługim czasie zaprezentują go w pucharku. W wersji tortowej nie namaczam już biszkoptu ponieważ sam w sobie jest wystarczająco wilgotny, a alkohol dodaję do kremu.

Długo poszukiwałam przepisu na idealny krem. Większość była dla mnie za ciężka, za mało esencjonalna albo po prostu zbyt serowa. Aż w końcu zainspirował mnie przepis znaleziony na stronie Włoskie Przysmaki KuchniaIt.




Biszkopt przygotowałam zgodnie z wcześniej zaprezentowanym przepisem.

Krem:

  • 500 g serka mascarpone
  • 5 żółtek
  • 2/4 szklanki cukru
  • 3 białka lub 200 ml śmietanki kremówki 30%
  • 30 ml wina Marsala

Dodatkowo:
  • kakao do posypania
Żółtak utrzeć z cukrem na puszystą jasną masę. Następnie postawić na garnku z gotującą się wodą i dodać wino. Mieszać, aż zawartość zacznie delikatnie bulgotać. Odstawić do ostygnięcia.

W międzyczasie ubić śmietanę lub białka. Jeśli użyjemy białek krem będzie mnie tłusty, do ubijania dodać szczyptę soli.

Ser rozdrobnić widelcem i dodać do przestudzonych żółtek. Następnie powoli wmieszać ubitą pianę.

Biszkopt podzielić na 3 części. Każdą z nich przełożyć kremem i posypać kakao (boki tortu również posmarować kremem). Przechowywać w lodówce, podawać schłodzone.

Smacznego!






0 komentarze:

Prześlij komentarz