Orkiszowa szarlotka

Jak tylko trafiłam na ten przepis od razu wiedziałam, że muszę go wypróbować. Lżejsza odmiana tradycyjnej szarlotki od razu przypadła mi do gustu. Dzięki mące orkiszowej ma lekko orzechowy posmak. Jest idealną propozycją i odmianą po tradycyjnych świątecznych wypiekach. Oryginalny przepis pochodzi z książki Moje Wypieki i Desery.



Składniki na ciasto:
  • 2 szklanki mąki orkiszowej
  • 200 g schłodzonego masła
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • 4 żółtka
  • 1 łyżka zimnej wody


Nadzienie:
  • 1,5 kg jabłek
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżki cukru
  • 1/2 szklanki wody
  • 4 białka
  • 3/4 cukru pudru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej

Dodatkowo:
  • cukier puder do dekoracji

Wszystkie składniki wymieszać i wyrobić jak kruche ciasto. Podzielić na dwie części 2/3 : 1/3, owinąć folią spożywczą i odstawić na 30 minut do lodówki.

W międzyczasie obrać jabłka, usunąć gniazda i pokroić według uznania- ja zawsze kroję na ćwiartki, a następnie plasterki. Wrzucić na dużą patelnię, dodać cynamon, cukier oraz wodę. Gotować na małym ogniu, co jakiś czas mieszając aż jabłka będą miękkie, a woda przybierze postać musu (ok. 15-25 minut).

Białka ubić na sztywną pianę. Dodawać stopniowo cukier puder oraz mąkę ziemniaczaną.

Większą część schłodzonego ciasta zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Wyłożyć nim spód tortownicy (21 cm) wcześniej posmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Następnie ułożyć warstwę z nadzienia jabłkowego, ubitych białek, a na sam wierzch zetrzeć pozostałą część ciasta.

Piec w temperaturze 170°C przez około 60 minut. Kiedy ciasto będzie gotowe uchylić piekarnik i pozostawić do wystygnięcia.

Smacznego! 





0 komentarze:

Prześlij komentarz